De organisatie van het Belgisch Kampioenschap Interclub All Cat vlekkeloos verlopen !
- 18 sep 2024
- 3 minuten om te lezen
Weekend 13 tot 15 september 2024 – Sinds de definitieve toekenning van dit kampioenschap aan onze club, pas drie weken geleden, zijn onze voorzitter Marc samen met de secretaris Luc volop aan de slag gegaan met de organisatie. Contracten dienden te worden ondertekend, aanvragen te worden ingediend en goedgekeurd, offertes aangevraagd, het benodigde materiaal te worden besteld en afspraken gemaakt voor de levering ervan.
Dankzij de secure voorbereiding van Luc, konden de bestuursleden gesteund door enkele vrijwilligers vrijdag aan het werk. Het werkplan dat de voorbije week werd uitgestippeld, moest in de komende twee dagen worden uitgevoerd.
De vrijdag stond voornamelijk in het kader van het ophalen en /of aanvoeren van al het bestelde materiaal naar LRV De Lenterik, Het harde labeur met het opzetten van tenten, het plaatsen van de tafels en de stoelen en het vullen van de bierwagen en de frigo’s was voor de zaterdag gepland. Om 7 uur ‘s morgen zijn de drie bestuursleden Marc, Robert en Etienne en drie vrijwillige leden Pascal, Guido en Patrick er met volle moed aan begonnen. Gelukkig konden we die dag rekenen op het PFV-VVBH bestuurslid William Asselman en zijn ploeg om een handje toe te steken want ik weet niet hoe we het anders hadden gerooid. We zijn ook dankbaar dat de aanwezige dames Angela, Cathy en Yolande al het poetswerk voor hun rekening hebben genomen, zodat de opbouwwerken onverminderd konden doorgaan. Intussen waren Guido en Robert, samen met Cathy, begonnen met het afbakenen van de terreinen. Omstreeks 20u00 was onze tijdelijke openlucht boulodrôme een feit.

Zondagmorgen 06u00. Marc, Guido, Yolande, Guido en Patrick tekenden reeds present. Ook Robert, Cathy en Angela vervoegden ietsje later de ploeg. Eerste uitdaging was om de stroom van wagens naar de beschikbare parkeerplaatsen te begeleiden. Hiervoor konden we opnieuw op de vrijwillige hulp reken van personen buiten de club: Yvan Vanoverschelde, William Asselman en Jim Pé, waarvoor onze welgemeende dank.
Niettegenstaande er twee grote parkings beschikbaar waren, was het koffiedik kijken over hoeveel wagens het zou gaan. Eind bij al moesten we dan toch nog het grasveld naast de terreinen benutten, want in mum van tijd stonden beide parkings vol.

Intussen waren de barploeg Sylvie, Nathalie en de kassavrouwen Brigitte en Marie-Therese het team komen versterken.

Om 09u00 gaf de wedstrijdleiding het startsein voor het tornooi. Een beetje beroering omtrent de kwaliteit van de ondergrond van de terreinen door sommige ploegen zorgde voor een kleine vertraging, maar uiteindelijk werd de competitie toch aangevat.
Onder een stralende zon speelden 16 herenploegen en 16 damesploegen in de voormiddag de poulefases, voor de samenstelling van de A en B categorieën. In de namiddag vonden in elk van beide categorieën de finalewedstrijden met rechtstreekse uitschakeling.

Aangezien de weergoden ons de ganse dag gunstig gezind waren, heerste er een gezellige drukte in het horecagedeelte. Aan drank geen gebrek en er was ook een gevarieerde keuze aan maaltijden dank zij de foodtrucks die we hadden laten komen. Voor een dessertje was er roomijs beschikbaar bij de wagen van Mieke Bos.
Aangezien het horecagedeelte de ganse dag op volle toeren bleef draaien waren we opgelucht dat de meeste vrijwilligers, die zich vooraf op de lijst hadden opgegeven om te helpen, toch daadwerkelijk zijn komen opdagen. In de namiddag zorgden Sebastien, Armand en Lydia voor een broodnodige aflossing.

Omstreeks 20u00 was de laatste finale gespeeld en kon worden overgegaan tot de prijsuitreiking. Hiervoor konden we rekenen op de burgemeester van Grimbergen, de heer Bart Laeremans die hiervoor de benodigde tijd in zijn drukke agenda had vrijgemaakt. Ook mochten we schepen van sport Jelle De Wilde, die de club in de laatste maanden onvoorwaardelijk op allerlei vlakken heeft gesteund, op het evenement begroeten, waarvoor onze dank.
Nadat de laatste deelnemers het terrein omstreeks 21u00 hadden verlaten, kan met de afbraak worden begonnen. Hiervoor konden de afgematte organisatoren rekenen op een handjevol leden die zich de moeite hadden getroost om dit door hun club georganiseerde evenement een bezoekje te brengen. Bedankt Gille en Raymond.
Tot slot ook nog een woordje van dank aan Jan Jacobs, die meerdere malen ter plaatse is geweest om ons logistiek te helpen, niettegenstaande zijn eigen club Peizegem op dezelfde datum ook een tornooi organiseerde.
Om te eindigen en voor de volledigheid de sportieve uitslag van de BIB All Cat 2024:

Comments